Assalammualaikum,
Memang Melayu ni tableh pakai, tapi bukan semua org macam tu. Pada khamis lepas 4/july/2002, kawan saya Ramu(bukan nama sebenar), melefon saya dan katakan beliau memerlukan duit untuk memeluk agama islam, saya memang terkejut…. Ramu kata dier dah lama nak masuk islam dah 6 bulan dah… tapi… kawan2 tempat keje dier katakan bahawa kalau nak masuk islam kena bayar RM2,500. Saya memang terkejut dan marah…. Nak tahu siapa kata begitu.. siapa lagi MELAYU lah. ...
Assalammualaikum,
Memang Melayu ni tableh pakai, tapi bukan semua org macam tu. Pada khamis lepas 4/july/2002, kawan saya Ramu(bukan nama sebenar), melefon saya dan katakan beliau memerlukan duit untuk memeluk agama islam, saya memang terkejut…. Ramu kata dier dah lama nak masuk islam dah 6 bulan dah… tapi… kawan2 tempat keje dier katakan bahawa kalau nak masuk islam kena bayar RM2,500. Saya memang terkejut dan marah…. Nak tahu siapa kata begitu.. siapa lagi MELAYU lah. Ramu berusaha selama 3-4 bulan nak kumpul duit dah lah keje dier gaji 600 – 900 sebulan… menangis dier bila bercakap dalam telepon. Saya katakan padanya jgn risau.. tiada bayaran untuk masuk islam.. tapi dier tak caya gak.. saya pun kata ok lah jgn caya kawan kamu yg MELAYU itu dan jgn percaya kawan kamu Melayu ni. Ikut saya pergi PERKIM. Semalam Hari Isnin, 8/jualai/2002. Saya dan ramu ker PERKIM jln Ipoh,, Berjumpa dgn pegawai bertugas… beliau menerangkan bahawa… memang tiada bayaran yg dikenekan untuk masuk islam…. dan dengan membaca 2 kalimah masyahadat ramu dah jadi islam… kalau begitu ramu dah jadi islam 6 bulan lepas.. tapi ramu kena pi PERKIM untuk legally dapatkan i/c dgn nama islam. dan beliau terkejut bila terdengar ade org2 yg boleh kata kalu nak masuk islam kene bayar RM2,500. Macam mana ler melayu nak maju…. Hessssss… sedar lah wooiii pasal Melayu2 macam ni lah.. melayu2 yg lain malu….
RUGBY RUGGER'S RUGGED
"
di mana kan ku cari ganti...serupa dengan mu.......tak sanggup ku menahan derita yang kita...lalui....
"